• Estimarea privind accesarea unei valori de peste 100 de miliarde de euro pe piețele accesibile și învecinate
  • Portofoliu de proiecte de neegalat cu un potențial de vânzări de vârf estimat la peste 30 de miliarde de euro pentru a promova practicile agricole regenerative și pentru a permite fermierilor să sprijine atât securitatea alimentară globală, cât și atenuarea schimbărilor climatice
  • Tehnologii transformatoare, cum ar fi Preceon Smart Corn System, trăsături genetice de ultimă generație pentru controlul insectelor și al buruienilor în culturile de porumb și soia, grâu hibrid, orez cu însămânțare directă, o nouă moleculă de erbicid în premieră, precum și două noi fungicide
  • Tehnologiile de vârf din industrie, cum ar fi alternativele la îngrășămintele sintetice, culturile de acoperire specializate și instrumentele pentru stocarea carbonului în sol creează un potențial de creștere și permit creșterea productivității, conservând în același timp solul și contribuind la reducerea impactului agriculturii asupra mediului

New York, 20 iunie 2023 – Bayer a anunțat că divizia Crop Science va fructifica oportunitățile oferite de trecerea la agricultura regenerativă pentru a se dezvolta pe piețe adiacente, pe lângă activitatea sa principală de semințe, trăsături genetice, protecția culturilor și soluții digitale. În cadrul Summitului pentru inovare 2023, compania a identificat potențialul de creștere în segmente precum fertilitatea culturilor, produsele biologice, biocombustibilii, sechestrarea carbonului, serviciile de aplicare de precizie, precum și platformele și piețele digitale, toate acestea fiind în slujba nevoilor agriculturii. În total, compania se așteaptă să acceseze anual peste 100 de miliarde de euro pe aceste piețe adiacente, dublând de fapt piața potențială a diviziei, care se ridică în prezent la peste 100 de miliarde de euro numai pentru portofoliul principal. Este important de menționat că, până la mijlocul deceniului următor, Bayer intenționează să realizeze o agricultură regenerativă pe mai mult de 400 de milioane de hectare, construită pe baza soluțiilor sale de vârf pentru materiile prime agricole.

Acest efort, în combinație cu semințele de vârf ale diviziei, cu trăsăturile genetice și cu portofoliul de cercetare și dezvoltare în domeniul protecției culturilor, au fost prezentate la New York, prezentând soluții de sistem holistice pe care compania este poziționată în mod unic pentru a le oferi, susținând creșterea sa pe termen lung, pe măsură ce aceasta își promovează planul ambițios de creștere pentru a stimula agricultura regenerativă.

„Ne imaginăm un rol și mai mare în agricultură. Având cel mai puternic motor de inovare din industrie și poziții de lider de piață, Bayer se află într-o poziție unică pentru a oferi soluțiile de care au nevoie fermierii în contextul securității alimentare și al schimbărilor climatice”, a declarat Rodrigo Santos, președintele diviziei Crop Science a Bayer și membru al Consiliului de administrație al Bayer AG. „Noi definim agricultura regenerativă ca fiind creșterea producției de alimente, a veniturilor agricole și a rezilienței în contextul schimbărilor climatice, în timp ce reînnoim natura. Portofoliul nostru va oferi inovații viitoare, având în centru agricultura regenerativă, iar noi vom explora noi oportunități de piață pentru a permite în continuare fermierilor să combine productivitatea, profitabilitatea și beneficiile sustenabilității.”

Accent pe soluții care să stimuleze agricultura regenerativă

Fermierii din întreaga lume se pot aștepta să aibă acces la inovații de top din industrie care nu numai că aduc îmbunătățiri ale randamentului, dar care pot, de asemenea, să regenereze solul și să reducă la minimum impactul agriculturii asupra climei și a mediului în general – adaptate la diferitele culturi. La ferma din viitor, terabytes de date obținute de pe câmp, precum și tonele de dioxid de carbon captate, vor fi la fel de importante pentru fermier ca și randamentul pe care îl produce fiecare câmp. În viitor, Bayer își va concentra investițiile asupra soluțiilor care oferă piloni importanți în agricultura regenerativă. Aceasta include îmbunătățirea productivității, bunăstarea socială și economică a fermierilor și a comunităților, conservarea apei, atenuarea schimbărilor climatice, îmbunătățirea sănătății solului, precum și conservarea și restaurarea biodiversității.

În acest scop, portofoliul principal al Bayer de produse de protecție a plantelor, semințe și trăsături genetice și produse digitale este cel mai bine poziționat pentru a se dezvolta, iar anual se fac progrese semnificative. Compania investește în portofoliul său de produse de top din industrie pentru a accelera furnizarea soluțiilor de care au nevoie fermierii. Tehnologiile transformatoare în stadiu avansat sunt combinate cu reînnoirea anuală a portofoliului global de semințe și cu adăugarea a sute de noi omologări de produse și formulări în fiecare an.

Portofoliu de proiecte de vârf în industrie care contribuie la transformarea agriculturii

În 2022, 15 proiecte au avansat, inclusiv noi ingrediente active pentru protecția culturilor, noi trăsături genetice ale semințelor, precum și modele digitale. Bayer și-a reîmprospătat portofoliul de semințe cu 500 de noi hibrizi și soiuri, iar portofoliul de protecție a plantelor cu 10 noi lansări de formule și peste 250 de noi omologări. Investiția din 2022 de 2.6 miliarde de euro în R&D, înainte de articole extraordinare, susține un potențial de vânzări estimat la aproximativ 30 de miliarde de euro, din care jumătate se adaugă la baza deja existentă.

„O viziune îndrăzneață necesită o investiție îndrăzneață. Este nevoie de toate cele cinci platforme de inovare ale noastre – ameliorare, biotehnologie, chimie, biologie și știința datelor pentru a alimenta această filieră. Dar este mult mai mult decât aceste platforme – este vorba de convergența acestor inovații care ne permite să generăm soluții de sistem pentru a rezolva cele mai presante provocări ale noastre”, a declarat Dr. Robert Reiter, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare al diviziei Crop Science de la Bayer. „Fermierii au nevoie de cele mai bune elemente de genetică cu cele mai bune trăsături din clasa lor, au nevoie de programe de plantare bazate pe date pentru a ști când și unde să planteze aceste culturi. Și au nevoie de o protecție a culturilor cu molecule mici, cu impact redus, combinată cu soluții biologice de sfârșit de sezon și aplicații de precizie pentru a proteja în mod durabil aceste culturi. Avem o istorie profundă și mândră în ceea ce privește transformarea cu succes a acestor motoare în produse viabile și valoroase pentru cultivatori.”

Proiectul de cercetare și dezvoltare al Bayer include mai multe tehnologii noi și interesante:

  • Tehnologii de transformare a trăsăturilor genetice:
    Compania își extinde expertiza de vârf în industrie în noi spații, cum ar fi Preceon Smart Corn System, care oferă o înălțime redusă a plantelor, ceea ce aduce multiple beneficii fermierilor. Acesta include reducerea riscului de pierderi cauzate de vântul puternic, accesul pe tot parcursul sezonului pentru o utilizare mai precisă a produselor de protecție a plantelor și a aplicațiilor de nutrienți și potențialul de optimizare a materiilor prime, a populațiilor de plantare și a amplasării pe teren prin intermediul instrumentelor digitale. Abordarea sistemică include instrumente digitale pentru a sprijini plantarea și prezintă tranziția de la vânzarea de inputuri la vânzarea de soluții. Prima generație de porumb de talie redusă care a fost lansată pe piață a fost dezvoltată prin ameliorarea plantelor, iar următoarea generație, așteptată la mijlocul sau la sfârșitul acestui deceniu, a fost creată cu ajutorul biotehnologiei plantelor și va extinde aria de acoperire la mai mulți hibrizi și hectare. Datorită expertizei în domeniul tehnologiei de optimizare a proteinelor, al tehnologiei RNAi și al biotehnologiei, Bayer este capabilă să combine noile tehnologii de trăsături genetice, cum ar fi porumbul de talie redusă, cu trăsături actuale și de generație următoare pentru controlul insectelor, cum ar fi cea de-a treia generație de trăsături de combatere a viermelui rădăcinilor de porumb, pentru a permite fermierilor să beneficieze de avantajele controlului insectelor și al buruienilor la acest produs de talie mai mică. Alte exemple de valorificare sunt soiurile de soia Bayer cu toleranță la insecte și erbicide, cu multiple moduri de acțiune pentru Brazilia, care sunt esențiale pentru a gestiona provocările legate de rezistența la dăunători și buruieni, tipice unui mediu tropical.
  • Molecule mici durabile:
    Se așteaptă ca noile abordări în domeniul protecției culturilor să modeleze industria în viitor. Acestea includ dezvoltarea unui erbicid cu un mod de acțiune complet nou pentru controlul buruienilor pe suprafețe mari, primul din industrie în peste trei decenii. Această moleculă a demonstrat în cercetare un control eficient al principalelor graminee rezistente și se așteaptă să fie comercializată spre sfârșitul acestui deceniu. Alte exemple includ un nou fungicid cu spectru larg de acțiune pentru cereale, porumb, fructe și legume, cu potențial de succes, aflat în faza de cercetare 3, și un nou fungicid cu spectru larg de acțiune pentru horticultură, aflat în faza de cercetare 2, cu posibilități de extindere la cereale și rapiță. Inteligența artificială ajută Bayer să conceapă următoarea generație de protecție a culturilor, punând în centrul atenției sustenabilitatea și reducerea impactului asupra mediului. Noile produse le vor permite fermierilor să adapteze și să direcționeze utilizarea în moduri specifice, de exemplu prin utilizarea tehnologiei PROTAC, care este în curs de dezvoltare împreună cu Oerth Bio și care este concepută pentru a interacționa doar cu o singură proteină țintă și pentru a proteja organismele benefice. De asemenea, Bayer optimizează aplicarea substanțelor chimice existente prin intermediul tehnologiilor digitale și de inteligență artificială.

Motoarele de inovare ale Bayer vor impulsiona evoluția agriculturii prin echiparea fermierilor cu instrumentele, tehnologiile și opțiunile de care au nevoie pentru viitorul agriculturii regenerative. Semințele ameliorate cu precizie vor oferi o accelerare semnificativă pentru creșterea genetică a potențialului de producție și vor fi protejate de trăsături revoluționare care vor permite ca sistemele de lucrări ale solului fără arătură să îmbunătățească sănătatea solului. În combinație cu moleculele mici inovatoare și soluțiile biologice care pot proteja biodiversitatea și oferă soluții cu conținut redus sau fără reziduuri, precum și cu îmbunătățirile verificate ale solului prin intermediul instrumentelor și tehnologiilor digitale, Bayer va modela viitorul agriculturii regenerative.

Bayer se va extinde pe noi piețe adiacente accesibile

Dincolo de acest nucleu, Bayer este puternic poziționată pentru a se extinde pe noi oportunități de piață adiacente ofertelor sale de bază, de exemplu:

  • Fertilitatea culturilor și descoperirile biologice:
    Tehnologiile de fixare a azotului pe bază biologică pot ajuta fermierii să cultive mai mult cu mai puțin, reducând emisiile și costurile pentru fermieri în cazul unor culturi precum porumbul și grâul. Potențialele beneficii pentru biodiversitate și sănătatea solului, ca urmare a reducerii utilizării azotului sintetic sunt semnificative, iar tehnologia în fază incipientă a companiei este foarte promițătoare. Prin aplicarea la sfârșitul sezonului a protecției biologice a culturilor pentru controlul insectelor și bolilor, compania întrevede, de asemenea, oportunități pentru reducerea reziduurilor în producția de fructe și legume, un atribut din ce în ce mai dorit de consumatori. În calitate de lider de piață în domeniul produselor biologice, cu produse precum Serenade, și prin parteneriatele sale de inovare deschisă cu Gingko, Kimitec, M2i și AlphaBio, Bayer este bine poziționată în acest spațiu critic, în creștere rapidă, și are ambiția de a atinge vânzări de peste 1,5 miliarde de euro până în 2035.
  • Biocombustibili:
    Culturile de acoperire îi ajută pe fermieri să își protejeze câmpurile într-un mod durabil, promovând sănătatea solului. CoverCress, la care Bayer este acționar majoritar, va deschide fluxuri suplimentare de venituri din vânzarea culturii de acoperire cu același nume către producătorii de biocombustibili. Uleiul extras din CoverCress este conceput pentru a obține un scor mai mic de intensitate a emisiilor de carbon și poate fi transformat în combustibili regenerabili fără a concura cu producția alimentară, datorită plantării sale între sezoane. Odată cu creșterea gradului de absorbție, există oportunități de piață semnificative pentru această cultură durabilă.
  • Lanțul valoric digital:
    Progresele din domeniul agriculturii de precizie și al tehnologiei agricole digitale îi ajută pe fermieri să maximizeze productivitatea și durabilitatea terenurilor și a practicilor lor agricole. Climate FieldView a devenit un instrument decizional esențial, cu abonamente pe mai mult de 220 de milioane de hectare de culturi la nivel global. Pe lângă faptul că oferă fermierilor informații agronomice în timp real, acesta servește și ca platformă digitală care oferă soluții personalizate, cum ar fi Preceon Smart Corn System, care combină noii hibrizi de porumb de talie redusă de la Bayer cu recomandări digitale adaptate la câmpurile și obiectivele de performanță ale clienților noștri. Dincolo de aspectele ce țin de fermă, FieldView este poarta de intrare pentru crearea de soluții pentru lanțul valoric, servind ca sistem de înregistrare a practicilor agricole inteligente din punct de vedere climatic ale clienților noștri și alimentând programele globale privind carbonul ale Bayer, inclusiv platforma ForGround a Bayer din SUA. La începutul acestui an, compania a dezvăluit noi soluții de întreprindere bazate pe cloud: Bayer AgPowered Services, susținut de noul Microsoft Azure Data Manager for Agriculture, care oferă o suită de capabilități digitale avansate și o infrastructură digitală robustă pentru a accelera inovația în industria alimentară și agricolă. Pornind de la noile disponibilități cloud, inovatorii și companiile din lanțurile valorice agricole și alimentare pot accelera viteza de valorificare pentru clienți, pot aduce o mai mare transparență consumatorilor și pot oferi mai multe oportunități pentru fermieri.
  • Sechestrarea carbonului:
    Bayer este unul dintre principalii furnizori de soluții și platforme care sprijină fermierii pentru eliminarea carbonului din atmosferă și reducerea emisiilor. Sistemele de lucrări ale solului fără arătură, facilitată de trăsăturile genetice tolerante la erbicide și de utilizarea culturilor de acoperire, poate contribui la îmbunătățirea sănătății solului, la reducerea eroziunii solului și la reducerea emisiilor de carbon. Ca un beneficiu suplimentar, Inițiativa privind carbonul a Bayer deschide noi surse de venit pentru fermieri prin conectarea acestora la piețele globale de carbon.

Rodrigo Santos a adăugat: „Bayer este bine poziționată pentru a fi lider în domeniul agriculturii regenerative datorită accentului pus pe transformarea digitală, angajamentului nostru față de inovare și parteneriatelor puternice. Scopul nostru este de a transforma agricultura pentru a fi mai productivă, mai durabilă și pentru a avea un impact pozitiv net asupra mediului.”

 

Despre Bayer

Bayer este o companie globală cu competenţe cheie în domeniul Ştiinţelor Vieţii, respectiv sănătate şi agricultură. Produsele şi serviciile oferite sunt special concepute pentru a fi în beneficiul oamenilor, contribuind la depăşirea provocărilor uriaşe pe care le presupune o populaţie globală în creştere şi îmbătrânită. Bayer se angajează să impulsioneze dezvoltarea durabilă și să genereze un impact pozitiv asupra afacerilor sale. În același timp, Grupul își propune să-și crească puterea de câștig și să creeze valoare prin inovare și creștere. Marca Bayer reprezintă încredere, fiabilitate și calitate în întreaga lume. În anul fiscal 2022, Grupul avea aproximativ 101,000 de angajaţi şi a înregistrat vânzări de 50,7 de miliarde Euro. Cheltuielile cu Cercetarea şi Dezvoltarea s-au ridicat la 6,2 miliarde de Euro. Pentru informaţii suplimentare vă invităm să accesaţi www.bayer.com.

 

Persoană de contact:

Ioana Broc

E-mail: ioana.broc@bayer.com

Mai multe informații sunt accesibile la www.bayer.com.