Gică Popescu investeşte pentru ieşirea din criză, prin Doldora Bazaar
Omul de afaceri Gică Popescu, în vârstă de 43 de ani, a decis sa investească in construcţia unui centru comercial de tip bazar cu vânzarea de produse en-gros si en-detail în zona pieţei Rahova din Capitală – ce va purta numele de DOLDORA BAZAAR – pe terenul unei foste platforme industriale, în urma unei investiţii de 10 milioane de euro.
Aparent, strategia din fotbal merge aplicată şi în domeniul afacerilor imobiliare. Astfel, Gică Popescu are convingerea că meciurile nu se câştigă prin apărare, ci printr-un atac eficient. Iar tocmai de acest lucru are nevoie şi economia românească, de un atac reprezentat de acţiune, care în cele din urmă va duce obţinerea victoriei în meciul cu criza.
În ciuda condiţiilor economice precare şi a blocajului financiar, în care creditarea a devenit o himeră, Gică Popescu crede în viitorul şi în posibilităţile pieţei imobiliare. O persoană încrezătoare în poporul român şi în potenţialul economic al ţării, omul de afaceri susţine că “trebuie să avem curaj sa investim pentru a putea schimba ceva in Romania zilelor noastre. În octombrie 2010 voi deschide un centru comercial care va avea aspect si facilităţi de mall însă preturi de producător/importator”.
Gică Popescu are convingerea că ieşirea din criza economică este posibilă prin muncă, investiţii şi prin noi înşine. Mai mult, Gica Popescu susţine că acum este momentul oportun ca oamenii de afaceri români să investească în Români. În ciuda faptului că crearea de locuri de muncă în România anului 2010 este un lucru foarte greu de realizat, Doldora Bazaar reuşeşte să realizeze asta, în ciuda tendinţei pieţei. Astfel, investiţia creează un număr de aproximativ 2000 de locuri de muncă.
Întrebat dacă nu este o investiţie prea mare pentru vremurile în care trăim, omul de afaceri a răspuns că deşi costul investiţiei este mare, privit în ansamblul contextului economico-social al României acesta este relativ mic pentru cât ar trebui investit pentru ca ţara să se mişte într-o direcţie bună. Călătoriile mari încep cu paşi mărunţi, iar România are nevoie de paşi, fie ei cât de mici.
Mai mult, investiţia nu se rezumă doar la complexul comercial, ci ea se extinde la o întreagă zonă a Bucureştiului ce este văduvită de investiţii moderne. Deşi zona Rahova face parte din cele mai dense zone ale Bucureştiului şi se află la doar câteva staţii de tramvai de centrul capitalei, în toată zona de sud a Bucureştiului, a oraşelor si comunelor limitrofe nu există nici un astfel de centru comercial ce ar permite oamenilor să cumpere ieftin şi eficient. Gică Popescu face din nou trimitere la experienţa sa sportivă, comparând aceasta dezvoltare diformă a oraşului cu antrenarea unui sportiv doar la o singură grupă de muşchi. Astfel, la fel ca un sportiv performant, şi capitala are nevoie de o dezvoltare armonioasă, iar fiecare parte a sa merită o şansă.
Principala problemă a micilor producători agricoli sau manufacturieri este piaţa de desfacere. Este greu ca mic întreprinzător să-ţi vinzi produsele pe care le produci într-o piaţă bazată pe importuri şi pe corporaţii mari. Doldora Bazaar vine în sprijinul acestor persoane, fiind un altfel de centru comercial, un centru care sprijină micii comercianţi şi afacerile de familie. Doldora Bazaar este locul în care producţia românească îşi va găsi desfacerea.